Schönbuch Line wandkapstok

Entree!

“ogen die weloverwogen
zoeken naar een warm entree” – Wil Milker

Als interieurarchitect kom ik natuurlijk vaak bij mensen thuis. Een heel belangrijk deel van mijn vak. Indrukken opdoen, inventariseren en dan samen zoeken naar de beste oplossingen, passend bij het huis en bij de persoonlijkheid van de bewoners.

Binnenkomen. De eerste indruk.

Mensen laten me binnen, geven me een hand. Nu het weer kouder wordt is het eerste wat ik doe mijn jas ophangen… vaak een ongemakkelijk moment. Of ik nu bij grote of kleine woningen naar binnen stap, het valt me op dat de kapstok vaak een ondergeschoven kindje is.

Daar komt nog bij dat er door de Nederlandse architect vaak weinig tot geen rekening hiermee is gehouden. Er is dan gewoon te weinig plaats voor een standaard oplossing.

Het gevolg? Overvolle kapstokken, waardoor mijn jas op een stoel in de woonkamer belandt. Mensen die zich verontschuldigen dat ze de jassen maar weer eens moeten opruimen. Maar ook afgebroken haakjes of doorgebogen modellen. Vergeelde kunststoffen hangers.

Wat een gemiste kans om bij je gasten een smaakvolle eerste indruk te maken. Of misschien wel veel belangrijker, wat een gemis voor je eigen gemak!

Een mooie én functionele entree is echt een uitdaging

Denk eens na over de manier waarop en de plaats waar je de dagelijkse jassen en paraplu’s, misschien ook wel je hoeden en je brillen opbergt. Moeten ook de winterjassen in de zomer blijven hangen (of andersom)? Is die ene jas, waarmee je de hond uitlaat, of in de tuin werkt, niet handiger in de bijkeuken?

Wil je de jassen in het zicht? Gebruik dan een mooie staande kapstok of wandkapstok met bijpassende kledinghangers. Kunnen we wandhaken gebruiken om meer jassen sierlijk op te hangen of om de wand aan te kleden? Is er kastruimte nodig om rommelige shawls en handschoenen op te bergen?

Ik daag je uit om hier eens over na te denken. Hoe is dat bij jou thuis? En vind je het leuk wanneer ik er eens over nadenk? Daag mij dan uit! Mijn ideeën zijn gratis. Er bestaat alleen een kans dat je ‘verliefd wordt’ op een product dat ik voorstel. 😉

Welkom thuis!
Bart