Danielle, onze styliste en store manager

Mijn naam is Daniëlle Zemzem-Knarren en ik ben 38 jaar. Ik ben pas getrouwd met Mounir Zemzem en we hebben samen een 16 maanden oud zoontje genaamd Julian. Mijn interesses liggen uiteraard op het vlak van interieur en alles wat daar mee te maken heeft. Verder gaan we graag samen uit eten, probeer ik graag recepten uit in de keuken en gaan we ieder jaar lekker skiën.

Ik werk inmiddels ruim 2 jaar bij Ploemen met als functie ‘winkel manager’. Dit houdt in dat ik de dagelijkse gang van zaken in de winkel regel. Ik zorg ervoor dat alle prijzen geüpdatet zijn en het assortiment up to date is. Dit betekent dus ook dat ik gesprekken met leveranciers aanga, nieuwe items voor de showroom uitzoek en hier vervolgens een passend geheel van maak. Daarnaast ben ik er natuurlijk voor de klanten en adviseer ik ze in hun interieuruitdagingen en begeleid het proces van A tot Z.

Oorspronkelijk kom ik uit de hotelwereld en had ik dus totaal geen ervaring met dit vak. Ik ben 15 jaar werkzaam ben geweest in de hotelbranche, voornamelijk functies in de sales buitendienst voor de zakelijke- en groepsmarkt voor de grotere hotelketens: o.a. Hampshire, Eden en Golden Tulip Hotels.

Uit voorliefde voor het interieurvak ben ik aan een opleiding Interieurstyliste en Kleuradviseur begonnen. Toen ik bijna examen ging doen zag ik de vacature staan bij Ploemen Interieur. Ik had nooit gedacht dat ik aangenomen zou worden, maar het is dus toch gebeurd.

Wat ik zo leuk vind is dat ik van mijn hobby mijn werk heb kunnen maken. Verder is mijn favoriete onderdeel om voor onze klanten op ideeën te komen, waar ze zelf niet aan gedacht hadden én ze te adviseren over hoe een interieurprobleem aangepakt kan worden. Tevens het gedeelte kleurenadvies en de finishing touch van accessoires vind ik erg leuk.

Het was zeker niet makkelijk in het begin. Ik wist niet waar ik moest beginnen. Mijn kennis van de producten in het assortiment moest vanaf nul worden opgebouwd. Inmiddels weet ik alles goed te vinden en voelt alles “eigen”. Ook de documentatie en werkwijze was even wennen in een klein bedrijf als je alleen maar geautomatiseerde systemen gewend bent. Maar ook dat is goed gekomen!

Aangezien Ploemen Interieur van oudsher een familiebedrijf is en je in een klein team werkt, moet je alle werkzaamheden oppakken en flexibel kunnen zijn. Voor mij is dit geen probleem, maar met 4 mensen werken is wel even anders als in een bedrijf met 100+ medewerkers. Ook dat was een omschakeling. Aan de andere kant word je bij Ploemen Interieur wel echt gewaardeerd en vieren we onze successen. Het is heel persoonlijk en écht familiair. Je bent geen nummer zoals je in grote bedrijven vaak ziet. Dit zorgt er ook voor dat onze service ver gaat, 5 sterren om maar even in mijn oude vakterm te blijven. Onze klanten waarderen het dat er echt de tijd voor ze wordt genomen en ze een gedegen persoonlijk advies krijgen door mensen met kennis van zaken. Ook gaan we naar de mensen thuis om daar te adviseren en werken we totaalconcepten uit aan de hand van 3D-tekeningen. Ik denk dat dit ons echt onderscheidt van menig ander.

Als ik 1 interieurtip moet geven: kies een interieur dat tijdloos is, bij jezelf past waar je jezelf lekker in voelt. De trendgevoelige zaken kun je steeds makkelijk aanpassen met accessoires als kussens, vazen en andere decoratie of een mooie kleur op de wand. Maar de basis moet goed zijn en daar moet je lang plezier van hebben. Ook raambekleding en een vloerkleed wordt vaak vergeten, maar het zijn juist zaken die sfeer en warmte in het geheel kunnen brengen.

Wat ik verder nog mee wil geven is dat je niet bang moet zijn om een gokje te wagen en je gevoel achterna te gaan. Als je dat doet komt het helemaal goed. Ik heb een gok genomen met mijn carrièreswitch, maar ik kan het iedereen aanraden. Ik zit nu fijn op mijn plek bij Ploemen. Het voelt als thuis!